tisdag 23 februari 2010

Efterlysning bebismönster!!

Nu kliar det i syfingrarna, är så himla sugen på att sy lite kläder till Sixten men har väldigt dåligt med mönster. Försökte mig på att rita lite eget men lilleman är inte så samarbetsvillig, vägrar att sova på dagarna, och efter att ha sprungit mellan ritbordet och spjälsängen en hel förmiddag ger jag nu upp mina designeförsök ;O)
Så om det är någon vänlig själ som känner för att dela med sig av sina mönster vore jag evigt tacksam! Det är främst mönster på hängselbyxor och bodies i storlek 62/68 jag letar efter, men har ni några andra kuliga ideér är ni mer än välkomna.

2 kommentarer:

Fia sa...

Vilken typ av bodies? Ottobre har ju både en omlottbodymodell och en kuvertbody. Jag har mönster till båda.

Ang. hängselbyxorna- för mjukt eller fast tyg? Jag har en uppsjö av mönster allt ifrån 60-tals modeller och framåt...annars finns en modell i senaste ottobre kids tror jag, med raka ben och blixtlås fram.

Anonym sa...

Oj, ja där blev du inte rikare av mig i alla fall... jag har nog inte ett endast mönster, och jag är urusel på att sy tyvärr. Min mormor hade massor av mönster men hon lever ej längre och jag tror att alla mönster slängdes efter hennes bortgång för ingen av oss barn och barnbarn var intresserade...och by the way så är det några år sen nu och jag tror det nog varit för "gammalmodiga" mönster ändå. Men hoppas att du hittar något!!