tisdag 22 mars 2011

Rorri VS Fiffi

Tuvalie tittar på Bolibompa och när "Rorri" börjar sätter sig Sigge på golvet och klappar i händerna och diggar till musiken. Tuvis får ett sånt där mysigt treårs-anfall och ställer sig upp och skriker;

- NEEEEJ, inte Rorri. Jag HAAAATAR Rorri!!

- Nämen, varför då? Är Rorri inte roligt?

- Men mamma, *ställer sig med armen i sidan och huvudet på sne och stampar med ena foten* Rorri är ju en _bil_, BILAR KAN INTE PRATA, eller huuuuur, kan vår bil prata? Nej! Inga bilar kan prata, det här programmet är för bebisar. Det vet väl alla att bilar inte kan prata, lyssna mamma, hör du? alla bilarna i Rorri pratar och det KAN inte bilar. *vänder på klacken och går ut från rummet*

Efter en stund kommer en lugnare Tuvis tillbaka och deklarerar att hennes favorit program minsann är "Fiffi", - Jag ääääälskar Fiffi!


För er som inte vet så handlar Fiffi om ett gäng blommor och deras vänner Humla, nån snigel med flera, som alla kan prata. Ja jag vet inte men i mina öron låter ett talande krusbär precis lika märkligt som en snackande bil, men jag kan ha fel ;O)


1 kommentar:

Madelene sa...

Vår hund heter Rorri och vår katt heter Fiffi...vad kan favvoprogrammen vara här hemma? ;0)