måndag 20 juni 2011

I svamparnas värld







Hade en liten liten bit kvar av svamptyget (Kameleont) som precis räckte som framstycke till en huvjacka. Ärmar, rygg och huva i turkos (Kameleont) och fodrad i limegrönt (JNYdesign)


Samma Ottobremönster som till klätteraporjackan men jag gjorde jackan en aning längre denna gång vilket resulterade i att dragkedjan blev ca 5 cm för kort ;o) men jag gillar inte riktigt att ha dragkedja ända upp till hakan där den ofta kan skava så med lite trix å fix blev det riktigt bra ändå.





Sigge matchar sin nya outfit med nallepuhblöja och en styck randig strumpa ;o)






Jo just det, idag har jag även klarat av att svänga med OLen utan att skära sönder vare sig tyget eller några fingrar, det går framåt ;o)


2 kommentarer:

Liten Lucky sa...

Vilken härlig tröja! Skönt att höra att det är fler som har problem med svängar på OL:en. Jag övar och övar, men fattar inte riktigt när jag nu äntligen skall fatta hur man gör.

Lisa sa...

Jättesnygg tröja! Jag gillar enstrumpestilen, den kör Björn rätt hårt med också :)