torsdag 24 januari 2013

Somrigt :0)

Tycker det är ganska ofta som man ändrar uppfattning om ett tyg under tidens gång. Vissa tyg bara älskar man från början medans andra behöver "ligga till sig" ett tag.

Just det här hästtyget var jag inte särskilt imponerad av från början, men efter att ha sytt en liten tunika till Annie tillsammans med det grönprickiga så blev jag helt såld. Det blev ju så himla fiiint!!!

Tuvis ville oxå ha hästklänning och med lite pussel (är grönprickigt bakstycke på hennes) räckte tyget till och av spillbitarna blev det 3 st dregglisar.

Att det i morse var närmare -20 grader ute känns inte längre lika hopplöst. Det finns hopp om vår och fram för allt, SOMMAR! :0)

Tunikorna är sydda efter Ottobres mönster 1/2012, men med lite ändringar (som vanligt ;o) )Jag fick inte till det riktigt med halsöppningen som kändes i minsta laget, så det löste jag med att inte sy igen hela vägen vid fuskomlotten, utan satte tryckknapp istället.

Sydde i st 86 till Annie och 122 till Tuvis så jag hoppas de inte hinner växa ur dom innan sommaren.

2 kommentarer:

6-barns mamma sa...

Så fina kläder du sytt!
Och vad jag älskar hästtyget! Var har du köpt det?

TuvaLiten sa...

Oj, såg din kommentar först nu! Hästtyget är från Jofotex :0)