fredag 3 oktober 2008

Vad gör ni kl 03.28?

Härom natten vaknade jag 03.28, pigg som en mört. Vad ska man göra då? Hela huset är tyst och mörkt, mamma o pappa bara vägrar att stiga upp, trots att jag hoppar på deras magar och bänder upp ögonlocken på dem. Försökte få igång vovven men hon bara suckade och rullade runt på rygg med alla fyra tassarna rätt upp i vädret. Tråkigt!


Jag ville ju leka. Smög ner från sängen och grabbade tag i min lära-gå-vagn, sen körde jag rally i mörkret, krockade med några väggar, forserade trösklen in till köket och testade köksluckornas hållbarhet genom att gång på gång drämma vagnen in i dem (grytskåpet låter helt klart bäst!). Efter krock nr 15 eller så, när jag precis skulle testa hur det lät om man körde in i kylskåpsdörrarna, steg pappa upp. Men han ville inte vara med och leka, han ville inte ens testa min häftiga rallyvagn utan airbags. Det blev bara en flaska välling och bums i säng igen, men inatt, då ni, då ska jag prova hur högt det låter om man krockar med badkaret med en TRIMMAD lära-gå-vagn!

Inga kommentarer: