torsdag 20 november 2008

En hektisk dag

Vissa dagar är det lungt och skönt, medans andra är det full rulle. I dag började morgonen inte så roligt, jag vaknade utvilad och på gott humör men när jag skulle fixa min morgontoalett gjorde det jätte ont och jag grät, skakade och var stel som en pinne. Urinvägsinfektion tänkte mamma och ringde vårdcentralen. Vi fick åka dit nästan med en gång och där skulle de ta urinprov på mig, inte helt lätt! Fick en "påse" fastklistad på mig å så fick mamma och jag vandra runt i korridorena i väntan på att det skulle komma en skvätt. Efter lite mer än en timma upptäckte mamma att "påsen" läckte ut i blöjan och vi skulle byta ut den och göra ett nytt försök. AJ vad ont det gjorde när de slet bort klisterpåsen, jag blev super ledsen, och vad värre var så blev min stackars rumpestump alldeles illröd efter klistret så då ville de inte sätta på nån ny. Det blev till att åka hem igen, avvakta. Om det fortsätter att göra ont eller om jag får feber får vi åka in igen och göra ett nytt försök.
Det bästa vore ju om jag kunde kissa i pottan men nä, den använder ju jag till annat...

Under tiden mamma och jag var hos doktorn var vovven ensam hemma, ja ni kommer kanske ihåg vår lilla monsterhund som inte gillar vår grind. När vi kom hem möttes vi av en svansviftandes jycke som glatt kom nerrusandes från övervåningen. Hur hon kom ut från köket?

Så här, tugg tugg tugg....

Free at last!

Efter middagen åkte mamma iväg med stora storebror J och storasyster A till frisören. Jag fick inte följa med! Pappa mumlade nåt om att bara barn med hår behöver åka till frisören *sur* och inte ens en klubba fick jag *ännu surare*. Men min tur kommer väl så småningom, om 20 år eller så...

Jag fick iallafall vara med på bild ;-)

Inga kommentarer: