måndag 24 november 2008

Helgen avklarad

Så var det redan måndag igen då, helgen bara susar förbi. I lördags var det en sån där "åka-bil-dag". Började med att storebror J skulle hämtas hos mormor där han sovit över, han skulle raka vägen till fotbollsträningen, när han blivit avsläppt åkte övriga familjen till ICA för matinköp, sen vidare till skoaffären. Storebror A är en mästare på att slakta kläder och skor så nu var det dax igen för nya kängor (hade ju haft de andra i hela 3 veckor nu *mamma suckar*), storasyster fick oxå tag på ett par nya stövlar, lila så klart!
Sen tillbaka till fotbollsträningen, hämta J och så hem och laga lunch. Kl 15 skjutsa J till en kompis, de skulle bowla och sen gå på bio, Madagaskar 2.


Givetvis ville storebror A och syrran oxå gå på bio så efter kvällsmaten var det åter igen dax att hoppa in i bilen, mot stan, mot mormor. Där blev jag avsläppt och fick tillbringa några timmar med mormormys medans övriga familjen besökte biografen. Efter bion kom mamma och pappa och hämtade mig, in i bilen, skjutsa hem J:s kompis och så hem till vällingen och sängen...gäsp.

Söndagen tog vi bara det lugnt, åkte inte bil en enda gång!

Jag fick ju inte följa med på bion denna gången, men det gjorde inte så mycket, jag går helst på bio med min syssling-pyssling, så man har nån att krama om det blir läskigt!

På bilden: mitt första biobesök (jag i prickig tröja)

Inga kommentarer: