onsdag 21 juli 2010

Lysingsbadet



Efter några dagar hemma i byn, skumpade vi igår vidare på vår semester. Utan några missöden (ja det hör ju inte till vanligheterna att våra resor går smärtfritt ;O) men Sigge sov faktiskt hela resan! ) nådde vi fram till Västervik och Lysingsbadet. Det kom en husvagn precis innan oss men medans de började plocka ut kissnödiga ungar från bilen gick Staffan fram och snyltade sista lediga campingplatsen mitt framför näsan på dem, kändes lite taskigt men vi var evigt tacksamma för att vi fick komma in på campingen!


Dock fick vi såklart ingen elplats men det går ju leva med. Vad jag däremot inte kan leva med är när tio vuxna människor som på nåt vis lyckats trycka in sig i en enda husvagn, sitter ute och spelar poker till klockan två på natten, de var ju inte ljudlösa om man säger så! Grrr, hade jag bara varit lite modigare hade jag stövlat ut med Sigge under armen och frågat om de ville ha en vaken bebis som sällskap :O)
.
Därför blev vi överlyckliga i morse när de ringde från receptionen och sa att de hade en elplats till oss nu och vi kunde dra oss bort från pokerlägret ;O)



Eftersom jag fyller år idag har vi smaskat tårta och sen åkte vi in till stan och käkade på en mysig uteservering, lite presenter och blommor har jag också fått. Känns helt okej att fira sin dag på denna vackra plats...



4 kommentarer:

Carola m 8 sa...

Ber att få gratulera på födelsedagen! Du skulle klampat ut med bebisen, snacka om effektfullt;)

Lisa sa...

Grattis på födelsedagen! Jobbigt med pokergänget, vad skönt att ni kunde flytta en bit bort. Jag hade nog inte heller vågat säga till, men håller med om att det hade varit effektfullt att komma ut till dem med bebisen :)

Anonym sa...

Grattis!!
Ja ibland lyckas man få lite störande grannar. I Borgholm på kapelluddens camping fick vi typ sista elplatsen då vi kom och det var en liten rackare!! Trångt och grannar nära!! De hade rätt mkt liv de också till närmare 2 på natten :-/ Jag tillhör också de fega och vågar int säga till. Nu har vi inga bäbisar som ska sova men dock två lättirriterade tonåringar ;-))

6-barns mamma sa...

Grattis i efterskott!!! Jobbigt med grannar som stör så, vi har råkat ut för det en gång på Orsa campingen annars så tycker jag det oftast är lungt. Vilken tur ni hade med campingplatsen!!!