onsdag 24 november 2010

Parkerat cykeln


Ni minns kanske att Jonte inte fick rätt till skolskjuts nu när han började 7:an, vi bor helt enkelt för nära skolan och sen spelade det ingen roll hur farlig vägen är :O( Men däremot kunde vi ansöka om vinterskjuts vilket vi gjorde och fick beviljat fr o m nästa termin. Men så idag ringde de från kommunen och sa att eftersom det nu blivit vinter (surprise surprise!) så skulle Jonte få åka med bussen fr o m måndag! Tack tack myrstack ;O)
Å om jag fattade det rätt så fick han välja om han ville åka "stora" bussen på morgonen eller om han ville åka med samma buss som Abbe o Mia. Såååå himla skönt!
.
Mindre skönt hade vi det i morse då vår älskade lilla gulliga voffsing hade gjort ett besök i kattlådan och så vackert plockat med sig av godsakerna hon hittat och sen lagt dem på mattan i Tuvans o Sigges rum. :O( Jag märkte så klart inte det förrän Sigge började hosta och klökas och ledsen sträckte upp en bajsig hand, uuuuäääärk!!! Trodde jag skulle dö, Sigge kräktes, jag kräktes (nästan i alla fall), kattbajs överallt, rusade in på toaletten och grävde ut det sista han fortfarande hade kvar i munnen, fy fan rent ut sagt!
.
Efter bad, klädbyte, tandborstning minst 17 ggr och utkastning av matta ( även hund o katt åkte ut i snön med huvudet före) så luktar det fortfarande bajs om min unge ;O) Fy fy fy, säger jag bara. Snälla barn, sluta stoppa bruna saker eller saker med ben och vingar i munnen, please!!

1 kommentar:

Madelene sa...

Haha! Va roligt skrivet! :0D Känner igen det där! :0/ Blä!