fredag 12 november 2010

Mina små hjälpredor

Det är tur att man har två små trollungar här hemma på dagarna som gladeligen hjälper sin mamma med diverse sysslor, hur skulle jag annars hinna med allt?! ;O)
.
Tuvalie plockar i tvätten i maskinen...


...medans Sigge står för tömningen av den blöta, rena (inte så länge till) tvätten.


Sixten är även väldigt duktig på att hjälpa till när diskmaskinen ska plockas i eller ur, särskilt besticken åker ur i ett rasande tempo. Med lite tur kanske han hinner få ett smakprov från en kladdig smörkniv eller varför inte slurpa i sig lite mjölkspill från diskmaskinsluckan som han numera lätt klättrar upp på om den står öppen, uäärk!
.
Dammsugning är helt onödigt, Sigge rensar ALLT! och kollar även under mattorna så det inte ligger nån liten smaskig smula kvar. Vore ju synd att låta en ihoptorkad ärta eller en bit suddigummi slippa undan ;O)

Även dammtorkning av hyllor i lämplig höjd fixar min lille städkille. Rengörningsmedel är helt onödigt, lite dreggel och knäskurning är allt som behövs.


Tömning av kattlådan står oxå på Sigges schema, likaså byte av gardiner (lika bra att byta hela stången när man ändå håller på).
Jopp, så han är duktig min lille skitunge, jag har ju nästan ingenting att göra här hemma på dagarna ;O)

1 kommentar:

Mary sa...

Åh... börjar förstå varför men har barn;)
Men de såg glada ut medans de höll på, så de verkat gilla att städa:)