onsdag 2 februari 2011

En härlig februaridag


Dagens promenad bjöd på strålande solsken och trots att jag slirade runt på en isig grusväg och var tvungen att hålla hårt i vagnen för att inte dratta på ändan ;O) var det inte utan att man fick lite vårkänslor.


Kolla kolla, GRÄS!! ;o)



Snart dax för en "vårklippning" så stackars hunden ser vart hon går

Sigge som i stort sett inte åkt vagn på hela vintern satt nöjd och spanade i ca 10 min, sen somnade han som en stock i solskenet.
Jag fick för mig att jag skulle fota en vattendroppe som i sakta mak droppade ner under en bänk. Har inte lärt mig hur kameran fungerar riktigt än och jag kan lova att det blev ett antal försök innan droppen faktiskt fastnade på bild, antingen knäppte jag av för tidigt eller försent ;o) eller var zoomen helt ute och cyklade och allt blev bara skräp *s*. Att jag fick ligga på alla fyra och kräla för att kunna ta bilden gjorde det hela än mer komplicerat och jag är evigt tacksam för att ingen människa kom förbi och såg mig ;o)


2 kommentarer:

Mary sa...

Droppen blev himla fin på bild!

Anonym sa...

Jädrar vad snyggt!!! Duktigt jobbat!