torsdag 21 juli 2011

Elefanttröja




Mönster från senaste ottobre men jag valde att göra muddslut på båda ärmarna och skippade därför mun och snabelborrar (hihi heter det så??) och kortade även ner längden då minsta storleken var 98 och riktigt så lång har inte Sigge hunnit bli än även om han växer i samma takt som gräsmattan ;o)

Sydd i velour som jag köpt inne hos tygsamlarna på Facebook men jag tror att den ursprungligen kommer från S&S.

Fick hem två tvillingnålar från Bibbi i dag som jag provade, gick alldeles utmärkt att sy nederkanten på tröjan men när jag sen gav mig på att sticka ner sömsmånen runt halsen så sa det tjoff precis när jag var klar och nålen gick av :o( Surt....tyckte ändå att jag var jätteförsiktig men jag har förstått av andra sytokar ;o) att tvillingnålar kan vara ett elände så jag får väl vara glad att jag i alla fall hann sy tröjan klar ;o)

Retar mig dock på att jag bara har vit tråd till OL:en, ser ju lite trist ut i halslinningen men å andra sidan syns ju inte det när tröjan används.


1 kommentar:

Gittan sa...

Såå Fin!! Gillar din modell bättre än den i Ottobre!!