torsdag 25 augusti 2011

Lejontröja och muddbyxor



Skulle ju inte sy fler tröjor till Sigge just nu men det här underbara lejontyget har legat ett bra tag på hyllan och jag har inte vågat sätta saxen i det förrens härom dagen. Att det skulle bli en tröja var givet men det tog lite tid att bestämma mig om ärmarna, huruvida de skulle vara i lejontyget de oxå eller i annat tyg. Nu snålade jag tillslut ihop och tog enfärgat gult för då har jag lejon kvar så det räcker till en tröja till i framtiden ;o) smart va!


Samma tröjmönster som till de andra raglantröjorna, Ottobre 4/2011. Muddbyxorna har jag ritat själv och snart, snart är jag nöjd med mönstret, behövs lite justeringar b la tycker jag midjan hamnar lite väl högt upp så det måste fixas till.


Alla tyger från Kameleont design.



2 kommentarer:

Liten Lucky sa...

Oh vad fint! Ibland blir det verkligen finare om ärmarna far vara enfärgade!

Lisa sa...

Fint! Vilka härliga färger! Håller med om att det var bra med enfärgade armar, annars hade det nog blivit för mycket lejon.