fredag 12 augusti 2011

"Dagis"väskor och mössa


På måndag börjar Tuvis dagis, eller Förskola som det så fint heter men det struntar jag i ;o) för mig heter det dagis och sen får andra kalla det vad dom vill.
Efter att ha varit hemma med mig och Sigge i 1½ år så är det nu en superladdad tjej som räknar ner dagarna och längtar till måndag :o)

I morse kom hon över till vår säng, vet inte vad klockan var men tidigt var det, hade knappt blivit ljust. När hon såg att jag vaknade sken hon upp med hela ansiktet och sa - I dag är det fredag! sen lördag, söndag och sen måndag. Sen rullade hon över på sidan och somnade om som en stock ;o)



Självklart måste man ha en ny ryggsäck när man ska börja dagis, och ny mössa :o)
Mönster på ryggsäcken är samma som jag använde när jag sydde Tuvans Kaninväska.



Lila mössa i trolltyg från Kameleont.




1 kommentar:

Unknown sa...

Hej jag heter Joanna är är 23 år.
När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
Så besök gärna min blogg:)
kram