tisdag 7 april 2009

En ryggsäck till Tuvis



Hittade en rolig sybok på Lidl i fredags, "Barndomslandet"-Presenter du kan sy själv till barn och barnbarn-av Susie Lacome, 39 kr!! Bland annat fanns det mönster på denna ryggsäck, och så en massa annat kul pyssel.



Mamman hade trott att en liten ryggsäck smäller vi väl ihop på en kväll, jag menar, hur svårt kan det vara? Nu tog det dock lite längre tid, inte för att mönstret var sådär jättesvårt att förstå (även om mamman fick läsa och läsa om ett antal gånger) men det var visst lite mer pilljobb än mamman hade räknat med!
Bara att klippa till alla delar tog en hel kväll, och då måste mamman erkänna att hälften av delarna hade hon ingen som helst aning om vad de skulle användas till ;o)
.
När det så var dax att börja montera ihop allt, visade det sig att de tre jättesöta kaninerna var ett helt företag att få till. De skulle broderas, tråcklas, sicksackas, å så sicksackas ännu en gång, sys fast...phu...och när en kanin äntligen satt på plats var det ju TVÅ jättesöta kaniner kvar! Kväll nr 2 gick till ända och mamman drömde hemska mardrömmar om tre vita kaniner som ville ta över jorden :)
.
Dag tre; sista lilla jäv...*harkel, harkel*...menar såklart lilla JÄTTESÖTA kaninen kom på plats och äntligen var det dax att montera ihop själva ryggsäcken. Vilket gick hyfsat lätt, mamman började förstå vad alla tygremsor hon klippt till skulle användas till och efter att sista moroten satts fast på dragsnöret var så Tuvis nya ryggsäck klar! Jipppeeeeee!
Storasyster har redan beställt en väska hon också, och det ska hon få, men risken är rätt stor att den blir kaninlös, för mamman vet inte om hon pallar att pillra och trixa med tre kaniner igen. Fast nu vet hon ju hur allt ska sitta och vara, så det borde ju gå lättare andra gången, vi får se om det blir kaniner på eller inte....



Tuvis blev i alla fall jätteglad över sin nya väska, och vägrade att ta av den, å det kan man ju förstå, med Tre jättesöta kaniner på ryggen hoppar man ju högre än nånsin ;o)

12 kommentarer:

Madelene sa...

Helt underbar! Måste springa på Lidl!!!!

Sandra sa...

Kan tänka mig att den var lite pillig att få ihop, men den blev oerhört gullig!

Madelene sa...

Men titta! Nu har du fått dit signaturen med :0) Vad fin den blev :0)

TuvaLiten sa...

Jupp signaturen är på plats! Tack vare er två, Madelene och Minelo, thanks :o)

Älskade Hjärtegryn ® sa...

jättefin :)

Heilt spesiell sa...

Hihi så himla søt!!Herlige jenta di der hun labber avgårde.Sekken var kanonstilig!

Ulrica sa...

Inte säga fula saker om de små söta kaninerna :) Hade jag varit rik så skulle jag beställt ett tiotal väskor av dig...med massor av kaniner på ;)
Väskan blev jättefin! På tal om kaniner så råkade Lisen illa ut i kväll...vår KANIN :) kissade på henne, hon var hemskt upprörd när hon kom in : Dumma kaninen kissade!

Marie_AOA sa...

WOW vad fin!! Jag tänkte meddela att mössan kommit fram och Alicia ÄLSKAR (!) den!! Hon har BARA den på sig och hon tackar 1072097 gånger. :)

TuvaLiten sa...

Härligt att mössan blev uppskattad :o)

Madelene sa...

Ha ha, ja just ja! Du hade ju kaninproblem du med ju :0) Haha nu blev jag full i skratt med :0) Blir så fnissig när jag är trött...men vem vågar gå och lägga sig nu när man vet att kaninen ligger i rummet bredvid! hehe! Kanske ska sova i den för att jag ska veta var jag har den? Men risken finns att min sambo drömmer om playmates då istället! Då drömmer jag nog hellre om kanininvasion!

Anonym sa...

Den är ju så fin! Söt och skojig.

Anne sa...

Jättefin! Så hilma kul att sy en egen liten rygga. Så mycket annat fint du syr också! :-)