torsdag 16 april 2009

Hmmmmmm...

I två dygn har symaskinen fått stå ifred i sin hörna, har mamman blivit sjuk? Näpp, men hon har påbörjat ett litet projekt, något som hon inte pysslat med sen hon var liten, att virka!! Och givetvis börjar hon då inte med att virka en liten söt grytlapp, utan ger sig genast på ett jätteprojekt med flera sidors virkbeskrivning, gulp! ;o) Vad det ska bli? Ja det tänkte jag inte avslöja än, vore ju för pinsamt om allt misslyckas och "det bidde ingenting", men ni får gärna komma med gissningar, kan i alla fall tala om att det är inte en mössa och inte en tuttvärmare ;o)
Fortsättning följer...


12 kommentarer:

Madelene sa...

Ha ha! Om det inte är en tuttvärmare (som jag absolut trodde innan jag läste inlägget) så måste det vara en....hm....toalettrengörare?!?

TuvaLiten sa...

Ha ha, ja kanske det slutar med att jag spolar ner eländet ;O)

Madelene sa...

He he! Den där va klurig den...har tittat på den och vridit nacken av mig flera gånger för att försöka få ett bra perspektiv, men det går inte! Får nog ställa mig på huvudet i datastolen och se om jag kommer på de efter ett tag!...där har vi de! En ståuppochnerpådatastolenhuvudgrej! Fast blir nog lite vingligt med plutten på huvudet...så de va nog inte en sån heller...jag ska komma på det...så va inte för snabb nu och skriv ut vad det är för något! Det här kommer jag att grubbla mig sömnlös på nu!

Madelene sa...

Ja...jag tittar fortfarande!...

Madelene sa...

Den eller det ser ju inte ut som nånting! ....jag ska grubbla mera (envis som sextioelva åsnor)

Madelene sa...

Jag ger upp!

Madelene sa...

Försvann min sista gissning? Eller tog du bort den för att den va rätt! :0)

TuvaLiten sa...

Ja jag har ingen aaaaaning om vart din sista gissning tog vägen, ooops borta!! ;O)

Madelene sa...

Ha ha! Men visst va jag duktig som gissade rätt! :0) Kom på det av en slump bara då jag hade vägarna förbi en viss sida! Skrek rakt ut när jag såg den/det!!! Väckte ungarna till och med :0) Men det va de värt! :0)

Sandra sa...

Är det inte en mössa? Jag var så himla säker, tills jag läste att det var det ju inte.
Då har inte jag någon aning i alla fall!
Den ser i alla fall väldig snygg ut.
Blir kul att se vad det är sen... =)

TuvaLiten sa...

Madelene: Jag måste ju säga att du var duktig som gissade rätt, med tanke på att formen inte riktigt verkar bli som den borde...typ...väldigt rund liksom...kanske den är på smällen! ja så måste det vara, för inte kan det väl bero på min virkning inte? Nä...

Madelene sa...

He he! :0) Anledningen va ju bara att jag hittade den på nätet :0) Såg liksom en likhet mellan den och din :0) Annars har jag inte haft en aning!