måndag 6 februari 2012

Skötväska

Fick ett infall för ett tag sedan att jag skulle testa att sy mig en skötväska, min gamla är hård, klumpig, svart och tråkig. En gammal gardin fick sätta livet till och jag kan väl så här i efterhand säga att det hade ju helt klart varit bättre att gå efter ett mönster istället för att hitta på lite eftersom ;o) mycket sprättande blev det.

Väskan är sydd i dubbelt tyg och fodrad med vadd (IKEA-täcke än en gång), botten och bakstycket har även en styv kartong för att hålla upp väskan lite bättre. Insidan av locket (det gråa) är av sån där tygliknande vaxduk, vad det nu kan tänkas heta ;o)
Några småfack inne i väskan för förvaring av blöjor, våtservetter mm.

...knäpp upp de två tryckknapparna och vik ner hela locket, voila´så har man en skötbädd att lägga bebis på.



3 kommentarer:

Ahlard sa...

Ja men gud så fin! Och smart:) Vilket jobb och vilket resultat!

hanna karlzon sa...

Verkligen supersnygg! Älskar tyget! :)

Lisa sa...

Vad fin! Jag håller som bäst på att planera hur jag ska sy min skötväska! Vill ha en ryggsäck så jag ska slakta en gammal ryggsäck och se vad jag kan åstadkomma :) Måste nog skaffa lite vaxduk bara. Jag hade tänkt plastad frotté eller fleece på skötbädden först, men det är nog smartare med något man bara kan torka av, så man slipper tvätta hela väskan!