torsdag 17 december 2009

Asså vad är det för fel på mig?

Jag verkar inte fatta att jag ska ta det lugnt. Efter gårdagens dammsugning, golvtorkning, snöskottning och rullstolslyft kan man väl säga att natten inte var så behaglig. Trots kryckor var det nästan omöjligt att ta sig till toaletten:(
.
Fattar jag då att jag ska lugna ner mig? Näää, börjar dagen med att bära Tuvis från bilen till dagis, genom oplogad snö. Sen vidare till Ica där kundvagnen givetvis hade isklumpar på hjulen som vägrade rulla. Efter handlingen åkte jag till mammas lägenhet där jag skulle möta upp en möbelleverans från kommunen (åt personalen), hade noga påpekat att de själva fick bära men nog sjutton slutade det med att jag kånkar en skrivbordsstol genom gångarna. JAG KAN LIKSOM INTE LÅTA BLI!!! Dessutom hade någon lämnat en leverans med div saker åt mamma utanför dörren. 4 stora kartonger som såklart inte kunde stå där i snön och bli mer blöta.
Väl hemma igen vill Tuvis stanna ute en stund och givetvis kan jag inte låta snöskyfflen stå! Bara skotta lite, på trappan....framför trappan...gången fram till grinden...suck...
.
Tror jag behöver ha övervakning om dagarna, någon som stoppar mig när jag sätter igång, för själv verkar jag inte tänka till förrän efteråt, när sammandragningarna kommer i ett, fogarna värker och jag lipar av smärta. Det går ju liksom inte förvänta sig att någon ska tycka synd om mig, när jag har mig själv att skylla.
.
I eftermiddag kommer ännu en leverans, med mammas specialsäng, kanske lika bra att jag skickar maken till att låsa upp, annars slutar det väl med att jag släpar upp en sänggavel och sen lägger mig och föder;O)
.
Tur att det snart är helg, då behöver jag ju bara ränna runt i affärer för att fixa de sista julklapparna, rulla ett ton köttbullar, dirigera maken till att skruva upp lite hyllor, hämta TV och lite mer möbler, inhandla vinterskor till den kräsna storsonen som just nu vandrar runt i gympadojjor i 30 cm snö, ha ett andra kalas för 10-åringen, själva åka på kalas, kanske en tur till pulkabacken....tja, det verkar ju bli en avkopplande helg;O)
Vad tror ni, bebis före eller efter nyår? ;O)

2 kommentarer:

Nette/Rostis sa...

blir nog först efter, hinner inte ut före då mamsen har så rysligt bråttom :)

Fia sa...

haha! Ta det lugnt! Bebisen vill nog inte ut i den stressen...Vet precis hur det är med foglossning och förvärkar/sammandragningar....och inte 17 kunde jag ta det lugnt heller trots 50% sjukskrivning i början (som sedan blev 100%) Men busungen kom inte för tidigt och hon är född i slutet av januari. Så jag var också rätt stor under julen...Så jag håller min tummar för dig och försök att ta det lugnt...