tisdag 19 januari 2010

Raffe giraff gör entré


Hittade ett virkmönster hos IA Nyckelpiga på denna käcka lilla krabat och var så klart tvungen att genast testa. Fördelen med att gå hemma och "bebisvänta" är att det blir lite pysslat i alla fall, symaskinen får dock stå för ryggen gillar inte riktigt den arbetsställningen men att sitta i sängen och virka går bra ;O)


Var inte särskilt svårt att följa beskrivningen och jag är nog rätt nöjd med resultatet. Men jag vet att det skulle bli snyggare om jag införskaffade mig en mindre virknål, man vill ju inte att stoppningen ska lysa igenom vilket den gör lite här och där.

Å så här ser man ut i v 39+3, jag känner mig faktiskt aningens gravid nu ;O)



3 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

Den blev jätte-fin och jag blir sá glad när jag ser dom.
Oj, vilken fin mage du har.

6-barns mamma sa...

Vilken fin mage du har!
Gillar giraffen, tror jag måste ta tag i min virkning nu. Känns som allt handarbete ligger lite nere när man fått en liten.

Jenni sa...

Nu syns det verkligen att det är dags! Hoppas inte ni behöver vänta allt för länge på lillebror!

Vilken underbart söt giraff! Önskar jag kunde virka...

Lycka till med det som komma skall!
Kram