torsdag 7 januari 2010

Sovpåse

Testade att sy en sovpåse till bebis, hade inget mönster hemma så det fick bli lite på känn. Köpte en fleecefilt på Jysk för 14kr som fick sätta livet till ;O) fodrad med vitt trikåtyg från S&S och så en liten turkos stjärna i velour.

Tror nog att resultatet blev rätt så okej, har ju ingen bebis att prova på än då den här lille skrutten tydligen inte har lika bråttom ut som sin syster. Men Tuvans docka verkar trivas bra i påsen ;O)
Det var första gången jag använde tryckknappar och jag måste väl erkänna att det gick åt några stycken innan jag fått kläm på hur de skulle bankas fast, men till slut satt de på plats.


Å magen den blir inte mindre precis, v38+0.

2 kommentarer:

Fia sa...

Blev ju jättefin!
Om du gillar sovpåsar och inte vill sy dem själv så har jag 3 stycken liggande:åtminstone en i minsta storleken. Har inte blivit av att säja dem ännu...fast det förstås, de har liksom ganska mycket rosa på sig...efter två söner så gick jag in i den rosa fasen när dottern min kom till världen...;-)

Annmi sa...

Söta saker du syr...
Undrar om lill ♥ i magen är en liten prins :) Lycka Till!!!