tisdag 6 april 2010

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ



Så var påskhelgen avklarad och ungarna har väl lätt fått i sig en årsranson socker efter allt godisätande. I torsdags traskade Albin, Almida och Tuvalie runt här i byn som påskakärringar och det var tur att jag gick med dem så att de kunde lägga allt godis i vagnen ;O) I fredags blev det påskmiddag hos farmor och farfar och ännu mer godis så klart. Och i lördags när barnen vaknade hade påskharen lämnat kartor vid deras sängar och äggletandet kunde börja :O)


I går blev det ännu en tur till ............................................................... taaaadaam..........................IKEA !!!!!!
Släpet blev överfullt, sängar till mamman o pappan, skrivbord till Abbe, datorbord, skrivbordsstolar, en säng till Jonte mm mm. Man kan väl säga att vi hade lite att skruva ihop när vi kom hem ;O)
Nu har vi varit så ofta på Ikea att Tuvan känner sig som hemma där, tyvärr gör det att hon gärna vandrar iväg på egen hand. Å snabb är hon den lilla räkan, två sekunder är allt som behövs för att damen ska vara puts väck.
.
Vet inte om jag ska skylla på nya sängen, bärande av Sixten eller flygturen till Blåkulla ;O) men idag när jag skulle lyfta ner ett paket blöjor från garderoben sa det smack mellan skulderbladen och jäkla vad ont det gjorde! Sixten låg på skötbädden på golvet och på nåt sätt lyckades jag få upp honom och ta oss till sängen. Där blev jag fast, gjorde så fruktansvärt ont, kunde inte sitta, inte ligga, inte stå och fram för allt inte lyfta Sixten :O(
Efter några panodil och vila (fick ringa hem maken från jobbet) blev det lite bättre, men fortfarande är jag relativt orörlig och det gör snoront att röra sig. Hoppas verkligen att en god natts sömn gör susen för så här ont vill jag inte ha!


1 kommentar:

Lisa sa...

Hej! Har aldrig haft ryggproblem själv tack och lov, men kompisen som fick ryggskott tyckte Voltaren hjälpte bra. Hoppas du mår bättre snart!