torsdag 22 april 2010

Har kört fast

Blir fullständigt GAAAAAALEN snart!!! Sigge sover, Tuvis har bakat boiler med sin pappa och de stora barnen roar sig själva och det betyder att jag har sytid. MEN, har nu suttit i timmar och försökt fatta hur tusan man vändsyr en jacka, fattar inte...hur sjutton får man till ärmarna? Läser beskrivningen om och om igen men fattar ändå inte hur man gör med mudden. Vik ner mudden mot utsidans rätsida...blablablaaaaa...sy ihop nederkanten på ärmen med mudden mellan yttertyget och fodret....Jaha, men det blev ju super bra! då sitter ju ärmarna ihop på nåt konstigt vis så det inte går att ta på jackan, jiippiii :O( ..ARRH, MORR..."Nälla nån, läp mej!" (snälla nån, hjälp mig) som Tuvis skulle sagt ;O)

2 kommentarer:

Strömming sa...

Kolla in denna sidan hos älsklingsfrö http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/category/tips-tricks.html det ör visserligen för brallor men det funkar även för jackor. Den hjälpte mig när jag inte fattade hur man vändsydde med muddar förra våren! Det ser lite ut som en tvångströja när man gör det men det blir topp! Lycka till!

TuvaLiten sa...

JAAA!! men nu fattar jag ju, (tror jag) tack för länken, den var super. :O)