fredag 23 april 2010

Vändsydd huvjacka


Det gick!! Jackan är färdig, och jag kan bara tacka Strömming som visade mig länken till Älsklingsfrös blogg, super!!
När jag väl hade fått kläm på hur man vändsydde så exploderade givetvis undertrådsspolen :O( min enda... men efter en snabb språngmarch på stan och ett besök i en butik jag aldrig tidigare sett ( hade ingen aning om att det fanns en symaskinsbutik här, oooops) så ligger det nu tio sprillans nya spolar i min låda.
Tyger från S&S (inte ärmmudd o kantband), mönstret är från Ottobre nr 4/2007. Storlek 74.

5 kommentarer:

6-barns mamma sa...

Den jackan är fin!!!! Den ser verkligen bra ut, du har verkligen lyckats med den!!!! Var det svårt att få till den när du sett länken?

Strömming sa...

Vad bra den blev! Kul att länken var till nytta! :D

Vilken stor kille ni har, riktigt så stabil är inte R än även om han gärna står upp och försöker hoppa i knät. Ligga är inte roligt längre!

Krumitott sa...

Snygg! Den ser verkligen välsydd ut med fina sömmar. Vad kul när det blir så bra!

Kristin sa...

Jättefin jacka! Gillar såna koftor/jackor. Praktiskt plagg.
Ser riktigt gosig ut dessutom. Och vilken sötnos som får ha den på sig =)

TuvaLiten sa...

Tack för era fina ord! Blev själv väldigt nöjd, tyvärr brukar jag ha förmågan att ha lite bråttom när jag syr, vill att det ska bli klart med en gång och slarvar kanske lite då ;O) men den här fick ta den tid det behövde, sprättade upp och sydde om när det blev lite knas ;O)

6-barns mamma; Jag hade legat och klurat på hur jag skulle sy ärmarna halva natten och med bilderna i länken blev det glasklart :O)