fredag 8 april 2011

In the jungle, the mighty jungle the lion sleeps tonight...



Tröja i stretchfrotté från JNY, jag tror jag är kär i det här tyget :) det är sååå fint!
Byxa i grå/svart joggingtyg.

.

Mönster; tröja Ottobre, byxa från boken "Sy enkla barnkläder" (minskade dock ner på bredden)

Som vanligt lyckas jag alltid få kläderna i största laget men hellre för stort än för litet, å med mudd i benslut och ärmar så funkar det ju att använda nu oxå. Byxorna har även bred mudd i midjan och tröjan är kantad med turkost nertill.

.

Sigges feber har nu gett med sig men istället skiter han som en häst! ;O) Tänderna fortsätter att ploppa upp så jag antar att det är därför magen är i oordning. Hoppas det rättar till sig snart innan vi drunknar i bajsblöjor här hemma;O)

2 kommentarer:

Susanna sa...

Oj, jag trodde det var min lilla R på bild där, men det var det ju inte! Tänk så lika stora de är de däringa 25januaribarnen! Snygg tröja på söt liten kille! Eller ska man kalla dem stora nu?!

Känner igen magen, vi hade 2 månader med bajsfest här innan det gick över när han slutade med alla mjölkprodukter... Hoppas det går över snabbt hos er! Inte roligt för någon inblandad

6-barns mamma sa...

Fint, tycker också om det tyget! hoppas Sigge mår bättre nu!