tisdag 24 januari 2012

Klöverset och en liten pyjamas

Var ju tvungen att testsy även omlottbodyn som fanns med i senaste Ottobre, här i st 56. Klövertyg från Ohlssons tyger.
Byxorna är även de från 1/2012 men jag har valt att korta ner linningen och sätta mudd istället för resår, och eftersom jag inte har någon värstingsymaskin med snygga dekorsömmar ;o) är de bara ihopsydda på vanligt vis.

Baksidan



Sen blev det även en liten pyjamas med fot i st 50. Enligt mönstret skulle man sy den med dubbelt tyg men eftersom jag ville ha den som sovplagg valde jag att bara sy i enkelt. Smalade även av mönstret något då den såg gigantiskt bred ut men jag kunde gott tagit bort lite mer av bredden för den är fortfarande ganska vid.



Nu börjar bebisgarderoben fyllas på rätt bra i de minsta storlekarna, men det är ju så himla kul att sy pyttekläder! ;o)


2 kommentarer:

Gittan sa...

Å vilka fina kläder!!!! Nu är det bara bebisen som saknas!!! :-)

dorabella sa...

Så sött!! Klövertyget är ju helt underbart!