tisdag 17 januari 2012

Konstruktionsfel på lillebror!

Vi har använt samma sorts blöjor i samma storlek väldigt länge på Sixten. Blöjorna har alltid funkat super och hållt tätt men under senaste månaden har vi vaknat säkert 7-8 ggr på morgonen i en dyngsur säng och med en genomblöt, kall liten Sigge :0(

Antar att det kanske är dax att gå upp en storlek på blöjorna även om Sigge fortfarande håller sig inom viktgränsen i den storlek han har. Att ungen oftast pimplar i sig två flaskor välling innan läggdax kan ju såklart oxå bidra till läckan ;0)

Imorse var sängen för andra morgonen i rad alldeles dyngsur och lite tjurigt fräste jag i köket - Att nu MÅSTE vi köpa andra blöjor till Sigge, dom här skitblöjorna funkar ju inte!
Tuvalie tittar allvarligt på mig och säger lugnt med sin " vuxenröst"

- Men mamma, det är inte blöjorna det är fel på, det är fel på Sixtens jumpa (rumpa)! ;0)

Nu hoppas jag dock att så inte är fallet ;0) utan att det löser sig efter en inhandling av större blöjor, det återstår att se.

4 kommentarer:

Susanna sa...

"tvillingen" R fick ny storlek för en månad sedan efter ett antal precis sådana incidenter! :)

Lisa sa...

Märks det inte om blöjorna sitter trångt? Vi har också haft en del läckage senaste tiden, trots rätt storlek. Lagom kul att gå upp mitt i natten och byta blöja och pyjamasbyxor...

TuvaLiten sa...

Lisa: Jag tycker blöjorna sitter bra och verkar inte trånga så jag vet i sjutton, på dagarna funkar de ju. Kanske de bara inte klarar av den mängden som blir under natten? Som sagt, 2 flaskor välling innan sovdax är inget ovanligt här ;o)

Lisa sa...

Jag fick tips av en arbetskamrat att man måste kolla så att läckagebarriärerna på insidan sitter rätt, genom att sticka in fingret och rätta till dem när blöjan sitter på. Ska testa det och se om det gör någon skillnad, men det läcker ju bara ibland så det är svårt att se några samband.