måndag 29 december 2008

Här kommer mer bilder!

När vi delade av det stora sovrummet uppe slog vi delvis ut väggarna till snedgarderoberna. Här i ena rummet sparade vi en liten del av garderoben och den uppöppnade delen är nu TV-spelshörna.



I den sparade garderobsdelen har mamma byggt en kryp och kläng-koja i djungeltema...



...med en sovdel ( där brorsan sov när han var mindre)...




...och så kan man klättra upp i trånga gångar, kanske man hamnar i buren;-)



På ena väggen i "kojan" satte mamma upp teckningar som storebror A och storasysterA ritade. Teckningarna hänger kvar än, 4 år senare. Visst är de tjusiga!


En zebra-giraff (den arten känner väl alla till!)



I syrrans rum blev en bit av garderobsväggen ett hus!


På andra sidan "huset" har storasyster sin sovhörna...

...och en liten TV-vrå med sin dansmatta...



På andra sidan draperi och "hus" har storasyster sina skolbänkar där det målas och pysslas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh vad jag blir IMPONERAD!!!
Jäklar så fint! Så coolt och så vansinnigt finurligt! 100poäng av 100 möjliga:)
Jag hoppas att du jobbar med inredning:)
Tack för titten!

Anonym sa...

Vad du är duktig!! Helt fantastiskt! Blir lite avundsjuk faktiskt på sådan fantasi ;). Sitter här o tittar på mina väggar men tyvärr går det nog inte att få till något sådant här, annars hade jag nog härmat dig utan dåligt samvete :).

TuvaLiten sa...

TACK!! båda två!

Carola m 7: Nej, jag jobbar inte med inredning men jag älskar att pula och dona. Just i barnrummen kunde jag ju gå lös lite extra ;-)

Ulrica: Med lite spånskivor, färg och fantasi kommer man långt. Även med en vanlig IKEA-garderob kan man bygga riddaborg, garage eller prinsesslott. Se så, börja bygg!!