måndag 13 juli 2009

Ge mig ett S, ge mig ett E, ge mig ett M...

ge mig ett E, ge mig ett S, ge mig ett T, ge mig ett E, ge mig ett R, vad blir det? SEMESTER !! Jopp, nu vad det så äntligen mammans tur att få fyra lediga veckor, å det ska bli så sköööönt ;O) Vädret verkar dock inte riktigt ha fattat att det är NU det ska vara varmt och soligt, men å andra sidan ägnades första semesterdagen nu inomhus och projekt "byta mammans/pappans sovrum med Tuvans rum" drogs igång. Pappan var dock så smart att han smet hemifrån efter att ha släpat tunga möbler efter mammans önskemål och lämnade därmed mamman i ett fullständigt kaos! Men det var ju trots allt mammans ide att växla rum så...

Blev i alla fall hyfsad ordning i vuxenrummet, och Tuvans sov/lekrum (vadå sovrum? som om den ungen skulle få för sig att sova i eget rum, ha ha ha) får bli morgondagens sysselsättning. Som vanligt när mamman får för sig att möblera om, lyckas det alltid bli en massa möbler över! som liksom inte får plats längre;O) men på nåt sätt ska det nog gå att trycka in en jätte-garderob
modell XXL i ett hörn, om inte annat finns det ju verktyg som lätt skär genom trä, eller så kan man ju blockera en dörr eller fönster eller så...kanske


4 kommentarer:

Fia sa...

Ha det så skönt!

Madelene sa...

Skönt med semester! Och det där med att möblera om känner jag igen! Man får en massa saker över och flyttar andra saker från andra rum in till de nya rummen och då blir det tomt på ett annat ställe så man måste köpa nytt att ha där...och så börjar det om i nästa rum...puh! Inte bara att möblera om liksom!

Heilt spesiell sa...

Ha en herlig ferie!!

6-barns mamma sa...

Hej!
Grattis till en skön semester!!!
Själv jobbar jag heltid hela sommaren, har fått ett sommarjobb på ett korttidsboende för äldre.
Det började i lugt tempo, men nu är över hälften sådana som man MÅSTE vara 2 för att "sköta" så nu är det lite jobbigt, speciellt när jag är gravid me!

Jag/vi har också ommöbleringsplaner! Måste möblera om inför Litens ankomst så vi får plats allesammans! Dock måste jag köpa lite nya förvarningmöbler till mina småtjejersrum.

Hoppas det blir bra i era nya rum, och varför ligga ensam i ett rum om man kan sova mysigare hos mamma o pappa!

ps! hoppas att det går framåt för din mamma.