tisdag 18 augusti 2009

En stor dag idag

I dag är ingen vanlig dag, idag är det exakt 4 månader sedan min mamma pratade med mig, 4 månader sen den j***a hjärnblödningen slog till, långa omtumlande månader med så mycket sorg och saknad att hjärtat likaväl kunde slitits ur kroppen på mig.

Men mitt i all sorg, förtvivlan och hopplöshet, började det gro ett nytt litet liv, ett liv som bestämt sig för att komma till jorden oavsett vad.


I dag har vi fått se detta lilla liv för första gången, sett de små fötterna, händerna, den lilla lilla näsan, de små små sköra fingrarna som trots sin litenhet redan hittat sin väg till munnen. Ett litet liv som visar oss att det finns mirakel, ett litet liv som vill komma till oss.




Lillebror beräknas anlända 21/1-2010, visst är han helt underbar!!


20 kommentarer:

Madelene sa...

Åh! Vad roligt! Va söt han är! :0)
Önskar er all lycka med den lille! :0)

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Grattis o lycka till !

Anonym sa...

grattis till graviditet! du ligger ett par dagar före mej, jag är beräknad den 26 januari =)
och jag beklagar detta med din mamma :( jag vet hur det känns :(

Heilt spesiell sa...

Ååå så fantastisk bilde av lillebror*rørt* Klem!

Strömming sa...

Grattis till den lilla i magen! Du ligger några dagar före mig också då jag är beräknad till den 25 januari! Vi ska på UL om en vecka.

Hoppas att din mamma blir bättre!

Kram

Heimlaga sa...

Grattis till det nya lilla livet!

Anna, Tvillingtand sa...

Beklagar verkligen det du gått igenom, man kan nog inte förstå det om man inte gått igenom det själv.
Men jag gläds åt ditt nya liv i magen, jättegrattis!

Jenni, Eltons mamma sa...

Åhh vad roligt, grattis!
Mitt i allt elände finns ljusglimtar och total lycka - det är ju helt underbart (knasigt) att livet kan vara så "dubbelt" ibland!
Lycka till!
Kram Jenni

Jes sa...

Stort grattis till lillebror :)

Anonym sa...

Jättegrattis!!! Härligt! Barn är alltid fina gåvor!

Carola m 7 sa...

Nejmen!! Grattis:) Jag trodde du skämtade när du skrev att du började bli tjock:) Sååå roligt! Jag blir ju nästan avis, för det är ju så härligt att vara gravid, och jag är ju på sluttampen nu med en vecka innan Bf:D
Hoppas att du mår bra!!
Klappa magen nu, och hoppas att din mamma kommer att bli bättre:)

Krumitott sa...

GRATTIS!

Jennu med barnen på T sa...

Men vännen så härligt med en liten!! Super Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!

Kramis
Jenni

Wicke sa...

Åh, roligt att få se den lilla/lille..

Åsa Berg sa...

Han ÄR verkligen helt underbar :) Grattis igen
Kram Åsa

Ulrica sa...

Nej, men vad roligt :) Då får iaf en av oss ett barn till :) Själv har vi precis bestämt att vi ska nöja oss med 4. Grattis :) Han ser helt underbar ut!

6-barns mamma sa...

Grattis!!!
Vilken fin bild du har på "lillebror", önskar dig verkligen all lycka efter allt du går igenom.

Sandra sa...

Oj, vad fantastiskt underbart!
Grattis till er söta kille!

Anonym sa...

jättefin bild du fick på din bebis! jag va på ul i veckan men de bilderna är inte en bråkdel så fina :/

Anonym sa...

Åh så fin. Grattis! Vilken glad nyhet att ni har en liten till på väg.