söndag 23 maj 2010

Shopping, klot och tårta

Förra veckan när det var långledigt packade vi in hela familjen i husbilen och gav oss av mot Ullared för lite shopping. Det tog ett tag att komma fram, värstinghusbilen är väl inte det snabbaste fordonet på planeten ;O)




Men efter ett antal fikastopp nådde vi äntligen vårt mål, bara för att inse att campingen var full !! och istället fick vi lägga oss på en uppställningsplats en bit ifrån. Nu led vi väl ingen större nöd för det, med gasol och batteri klarar man sig långt, men lite småirriterande var det allt att bli väckt runt femtiden på morgonen när all jäkla lastbilstrafik dundrade förbi så husbilen gungade.
.
Nu var det ju inte bara vår familj som tyckte att det här var en bra helg att shoppa på, det var sååååååå mycket folk i affären så man orkade helt enkelt inte ta sig fram :O( Men lite shoppat blev det i alla fall, och alla var nöjda när vi tuffade hemåt igen.



Abbe med sin nyköpta hatt och Mp3
.
Det här var Sixtens premiär-camping, och det gick jättebra! Men man kan väl säga att vår kära husbil börjar bli lite i minsta laget nu. Sittplatser finns det gott om men sovplatser är det värre med. Det går, men det är trångt.



Sigge testar Tuvalies bilstol under ett fikastopp.
.
I fredags fyllde Almida 9 år och efter tårtfikande med farmor och farfar, gick vi ut och åt middag på restaurang hela familjen, sen åkte vi till bowlinghallen för en familjefejd ;O) Almida, Jonte o Albin hade en bana och Staffan, jag och Tuvis var på ett lag. Hur det gick tänker jag inte tala om ;O) men jag kan väl säga att jag fick spö av en 3-åring (med pappas hjälp) och ont i min vältränade högerarm, och i vänstra skinkan! ( ja fråga inte mig hur jag bowlar!) Kul hade vi i alla fall, och Sigge fick beröm av personalen efteråt för att han varit så lugn och snäll hela tiden.
.
Efter bowlingen tog vi våra ömmande kroppar och avslutade födelsedagen med ännu mer tårta hemma hos mormor.

Födelsedagsbarnet med sin Scooby-do-tårta.


Hejsvejs i värmen...

1 kommentar:

Ulrica sa...

Åh vilka mysiga bilder :) Vi var med o tittade på en husbil men den var tyvärr i äldsta laget så det blev inget köp men man lever ju på hoppet ;) Och på bilderna över, Sixten är bara så söt :D