torsdag 9 september 2010

Jag har sytt!!!



För första gången på månader hälsade jag i dag på min gamla symaskin som stått och samlat damm. Insåg att varken Sigge eller Tuvis har några bra höstmössor och några mössor slänger man ju ihop snabbt och lätt!..eller...
.
Det finns väl kanske en anledning till varför jag inte sytt något det senaste halvåret eller så, jag hade nog bara glömt bort det just idag ;O)

Men en styck mössa blev det i alla fall, efter Madelenes mönster, å med tanke på att jag bara hittade 2 TVÅ!! knappnålar ( vart tog de andra hundra nålarna vägen?!?), och en ovass sax ( -Snälla barn, ge tusan i att klippa nässlor och stenar med mina saxar!) så får man väl vara nöjd med resultatet ;O)

Nånstans efter andra sömmen vaknade dessutom Sigge och gjorde en snygg volt ur sin spjälsäng, igen...suck, så den sista stunden vid symaskinen hade jag "hjälp" med att trycka på gasen i tid och otid samtidigt som jag skalade banan till den akut hungriga Tuvan ;O)
.
Nu har jag lovat att Tuvis ska få en likadan mössa, så det ska hon få. Men jag kan även lova att den mössan kommer sys efter kl 16, när gubben kommit hem...jag visste väl att det fanns en anledning till varför jag inte syr längre!

1 kommentar:

Lisa sa...

Vilken fin mössa! Det är inte lätt att hitta tid att sy ens med ETT barn, jag förtår inte hur du fixar det med 5 ungar!