måndag 24 januari 2011

Då och nu

I kväll när jag nattade Sigge så låg han som vanligt och vevade runt med både armar och ben, fick in några fullträffar på mig, nån spark i magen som nästan fick mig att tappa luften. Tänk att för exakt ett år sen låg vi på exakt samma plats, enda skillnaden var att Sigge då låg i min mage och delade ut sparkar och knytnäveboxar. Känns som det var i går man låg där och kollade på TV, smällfet och fin ;o) och det plötsligt bara sa splash! 1½ timme senare hade det hunnit bli ny dag och Sixten-blixten var född.


Nu ska jag krypa ner i sängen igen, bredvid de där små varma fötterna och hoppas på en god natts sömn och när vi vaknar i morgon är min lilla bebis 1 år. Grattis älskade unge!


2 kommentarer:

Fangoria sa...

Grattis till 1-åringen!

Lisa sa...

Stort grattis i efterskott till Sixten! Visst är det otroligt att det går så fort! Och visst är det lustigt att sparkarna i magen fortsätter fastän ungen är ute för längesedan... :)