tisdag 31 maj 2011

LoppisBamse ;o)

Fyndade tyger på skolans loppis i lördags. 5 meter pippi-tyg och en liten gardinkappa med Bamse och hans vänner, 10 spänn!! Nice :o)


Satte genast saxen i gardinen och efter ett...två...misslyckade försök (fattar inte vad som hände men plötsligt blev 1½-års mönstret mini mini och passar möjligtvis en nyfödd!!?) så fick jag till slut ihop en Bamsehatt i normal storlek till Sixten.



Symässigt är den klart underkänd, inget jag är vidare stolt över, men den fyller sin funktion och förhoppningsvis tänker man inte på bubbligt foder, mindre raka sömmar och att jag glömde mellanlägg ;o) Bara maken som gapade över halva IKEA att Sigge hade fått en jättestor bula i bakhuvudet. Gaah!! men sy en själv då ;o)



3 kommentarer:

Anna Johansson sa...

Jag har sytt en solhatt i likadant tyg

Anonym sa...

Söt hatt!!! Kanon!

MysPys sa...

Hej!
Du har en award att hämta inne hos mig!