söndag 8 maj 2011

Skepp O-hoy



Har äntligen börjat prenumerera på Ottobre och fick härom dagen hem 2 nummer som jag genast kastade mig över ;O)
Mitt hatmoment med att sy är just mönster, att rita av, klippa ut, ligga och kräla på golvet och försöka få allt att ligga still samtidigt som man helst bör se till att en viss liten gosse inte käkar upp nån viktig sida eller får tag på saxen. Men i helgen hittade jag en stor rulle genomskinlig plast ute i ladugården och jisses vilken skillnad! Bara till att rulla ut plasten över mönsterarken och rita av med vattenfast penna och sen låta saxen glida runt i plasten. Så himla smidigt!!!

Kan lova att mina skrynkliga mellanläggsliknande mönsterpapper och smörpapper är ett minne blott, byggplast is da shit!! ;O)

.
Så, ännu ett sommarset blev det till Sigge. T-shirt och shorts i tyg jag köpte från Monica i Tygsamlarna på FB. Hatten i tyg jag hittade i fyndhörnan på IKEA för 15kr.

Mönster från Ottobre 3/2011.

.

Nu är det bara båten som saknas:O)


Aj aj kapten!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vad fint det blev! Jag har samma problem med att greja med mönster samtidigt som Björn går på dem, tar saxen, häller ut nålarna etc. Jag har nästan gett upp och försöker istället fixa allt mönsterjobb när han sover. Ska definitivt prova plast så fort mitt mönsterpapper tar slut!

Anonym sa...

Åh den som kunde sy vad kul det var! Som sagt min mormor snålade och gav inte sin "sy-gen" vidare :-))