onsdag 18 maj 2011

Svamplinnen och jättepenna





Vågade tillslut sätta saxen i det underbara svamptyget, tänkte först vänta tills jag köpt en ny symaskin (hallååå skattepengar var är ni!!!?) men nu kunde jag inte motstå längre ;o)

Två linnen till Tuvis och Sigge blev det.

Samma mönster som ugglelinnet i förgående inlägg men den här gången satte jag mudd i hals och ärmhål i stället för kantning.

Ottobres mönster brukar vara breda och korta men den här modellen var riktigt tight och det var snudd på att Sigges linne i st 86 blev för litet men det funkar väl ett tag i alla fall. Tuvans sydde jag i st 110 och det blev alldeles lagom till smalfisen :o)

.

I dag på förmiddagen var jag med två av skolbarnen i skolan en liten stund och var då bl a med Almida på syslöjden. Hon började där sy på en jättepenna och blev ganska besviken då hon inte hann få den färdig eftersom hon ville ge bort den till kusinen som skulle ta studenten idag. Så när hon kom hem från skolan satte hon igång med att sy en ny penna, som blev så här fin!






Inga kommentarer: