torsdag 18 mars 2010

Lite kladdigt pyssel

Köpte ett överkast på IKEA som jag tyckte behövde en "make over". Så här blev det med lite stuvbitar, textilfärg och barnens medverkan.





Grönt till grabbarna och rosa till tjejerna, Sixten fick offra båda sina fötter i stället för handen ;O)Nu ska det bara strykas innan det får flytta hem till mormors säng. Mormor som för övrigt härom dagen tog en penna och skrev sitt namn helt själv, både för och efternamn! Härligt att det fortsätter komma framsteg. Tänk, nästa månad är det ett helt år sedan hon blev sjuk, ett helt år sedan hon var på lekparken med barnen den där sista gången innan allt förändrades...

Mjukare kudde får man leta efter!


3 kommentarer:

Jonglören sa...

Åh vilket gulligt kort. Barn och djur är något alldeles extra tillsammans. Har inte tittat närmre på din blogg men beklagar vad som hänt din mamma. Men vad kul med framsteg. Ha en trevlig helg. Och rolig idé med överkastet :-)

Anonym sa...

Sött!! Ja det ser mjukt och gött ut! Jisses har det gått ett år redan? TIden rusar, men härligt att framstegen kommer!! Tappa aldrighoppet!

LillaBarn sa...

Ja bättre huvudkudde får man ju faktiskt leta efter, vad mysigt. Det är kul med djur och barn, våra släktingar hade en boxer som måste trott jag var hennes valp eller något. Om jag satt på mitt rum tex, så fick inte ens min mormor komma in på rummet utan att öronen åkte tillbaks och hon började morra. Och världens snällaste hund var hon. Barn och djur, finns inget bättre! Härligt att mormor blir bättre även om det går sakta. Sakta är bättre än inte alls!!