fredag 26 mars 2010

Å så kom våren


Åh vilket underbart vårväder vi fått! En promenix i solen blev det idag, Tuvis och jag plockade björkris (eller vad det nu var för ris vi hittade, återstå att se när det slagit ut) som vi sen pyntade med fjädrar och ägg.
.
Sixten som hittills legat nerbäddad i åkpåse, uppskattade att få lite mer utrymme och att kunna kika på träden. Men det finns inte mycket plats kvar i vagnen för heffaklumpen som nu väger nästan 6 kg ;O)


Vagnen är super! rullar bra på grusvägen och klarade knaggliga ridstigar perfekt, det var bara Tuvalie som lite oroligt ropade - Ja tilla ut naat! (Jag trillar ut snart) när vi knölade oss över ett gäng trädrötter ;O)


Denna veckan kom mina tyger från Stoff o Stil och dessutom låg ett tjockt kuvert i brevlådan med olika mönster som snälla Eva skickat till mig. Och idag kom ännu mera tyg från Mjuka tyger, så nu kan jag inte skylla på att jag inte har material för att kunna sy ;O) Fast givetvis glömde jag beställa nya tryckknappar så min första omlottbody ligger halvklar på bordet, men snart så...

5 kommentarer:

Strömming sa...

Vår heffaklump har redan passerat 6 kg! helt galet! Har en likadan vagn och brukar få dra upp I titt som tätt, jag är inte helt nöjd med att det inte är någon stropp mellan benen för henne men hon är ju bara 1,5 år också.

Vad härligt det ser ut med vår, här ligger det fortfarande en massa snö men man kan nästan manövrera dubbelvagnen i modden...!

6-barns mamma sa...

Vilken fin vagn, är sååå sugen på en sån fast enkelvagn. Martina väger bara 1.5 kg mer än Sixten, är han lång också?
Roligt att mönstren kommit fram, säg till om du är sugen på nåt annat mönster - ska bli roligt att se bodyn sen!

Anonym sa...

Verkar var en praktisk vagn! Skönt med vår! Verkar ha kommit längre hos er! Här är rätt mkt snö kvar än :-/ Skönt att så småningom smita iväg en aning söderut.

Lotta m 10 sa...

Härligt med vår!Vad stor er Sixten börjar bli,tiden går snabbt!

TuvaLiten sa...

Strömming; mysko, jag har en stropp mellan benen, på fempunktsselen, verkar ju lite jobbigt om barnet glider ner hela tiden.

6-barns mamma; Sixten var 59,5cm lång nu vid 2 månader. Skulle vilja ha en enkelvagn oxå, dubbelvagnen är ju lite otymplig att ta med i bilen ;O)