fredag 5 mars 2010

Lite kläder till lilleman



I två dagar nu har Sixten förstått att man faktiskt kan sova utan att ligga på sin mamma, han har sovit i sin vagn upp emot 2 timmar i stöten! Jippeee!! Då gäller det ju att ta tillfället i akt och göra något trevligt medans han sover ;O) I går bakade jag chokladbollar med Tuvis och eftersom han fortsatte sova när vi var klara, satte jag mig vid symaskinen en stund. Det var lite tomt i tygskåpet men resultatet blev en body i hundtyg, och i förmiddags hann jag sy ett par matchande byxor till. Tanken var att sy kläder som han kan använda lite längre fram men tydligen passade storlek 3 mån perfekt till heffaklumpen ;O)En beställning till S&S fick jag oxå iväg så förhoppningsvis dimper det ner lite roliga tyger om nån vecka eller så.


9 kommentarer:

Sandra sa...

Fina kläder på fin pojke!

6-barns mamma sa...

Jättefina kläder på en söt kille, dom växer fort dom små!

Ulrica sa...

Har så söt ju :D Och du är så duktig som syr o allt när han sover, minns att jag själv däckade de stunderna när de små sov :D

Le Petit sa...

Vad fina kläder! Vilket snyggt hundtyg, vart kan man köpa det?

TuvaLiten sa...

Tack tack, vad snälla ni är ;O)

Le Petit; Hundtyget köpte jag från Stoff o Stil för ganska länge sedan, vet inte om det fortfarande finns kvar.

Anonym sa...

Duktigt!! Sicken sötnos han är den lille!

6-barns mamma sa...

Såg några fina barn på babysidan i tidningen idag, bor ni i småland? Jag bor i Berga/Högsby komun.
Jag har förresten body med omolttpå axlarna och byxor med midjemudd - mönster du kan få om du vill från Ottobre tidning. Har även mer babymönster jag kan rita av från ottobre om du vill ha.
Du kan maila mig din adress om du vill ha, så skickar jag.

eva.rockner@hogsby.net

Carola m 8 sa...

Men så söööt han är:)
Och liten, min tjockis här hemma är ju en annan sort:)
Finfina kläder!!!! Som du vet är jag ju petig med killkläder, men de där får tummen upp=D

TuvaLiten sa...

Eva; Jo det var mina slynglar du såg i tidningen ;O)

Carola; Vilken tur att jag fick godkänt av fröken kräsen ;O)
Fortsätter Sixten att växa i den här takten är han snart i kapp Jordan:o)