söndag 11 april 2010

Produktiv ;O)

Här kommer lite nysydda alster, dock saknas fortfarande tryckknappar men jag har beställt så framåt onsdag eller torsdag borde det höras ett fasligt bankande här i byn när jag går lös med hammaren ;O)

Först ut är en Omlott jacka i turkos fleece och randigt foder. Blev lite "hitte-på-mönster", men jag blev jättenöjd med jackan...tills jag provade den på Sixten! Han ser ut som en uppstoppad korv, blev alldeles för bylsigt fram med dubbel fleece. Skulle räckt med bara fodertyget på inneframstycket, men det är lätt att vara efterklok ;O) Ja ja, antingen får lilleman från och med nu gå under namnet Budda, eller så plockar vi fram sprätten, IGEN.

En kortärmad omlottbody med uggleärmar ;O)

Hittade en liten liten bit gult flodistyg när jag flyttade upp min syhörna på övervåningen och med enfärgat tyg till bakstycket räckte det till en Sigge-Tshirt...

...Å till en liten hjälmmössa. Sydde först den gröna men den blev alldeles för stor, kanske han växer i den till hösten eller nåt. Den gul/bruna passar perfekt men matchar absolut inte till den turkosa fleecen! Kanske jag borde tänka igenom vad det är jag ska sy innan jag sätter igång ;O) men men, mössor går fort att sy och ju mer träning, ju finare mössor.

Tackar än en gång denna lille herre (plus hans syster) som båda slocknade tidigt i går kväll och därmed gav mig lite sytid :O) I dag däremot har Tuvis sovit middag ett par timmar och Sixten tog ett sovpass på fyra timmar medans vi shoppade så i kväll blir det high life fram mot småtimmarna ;O)

3 kommentarer:

Krumitott sa...

Fleecejackan blev min favorit! Den såg jättefin ut. Gul/brun hjälmmössa är klockrent! Önskar att jag med kunde sy sånna... Fast det kanske jag kan, dock saknar jag mönster.

Fangoria sa...

Åh fina plagg och att du hinner sy med liten, jag hinner inte alls(fast det är väl mest storebror som stjäl uppmärksamheten...). omlottsbodyn var favoriten!

6-barns mamma sa...

Vilka fina plagg du sytt, gillar fleccejackan!