torsdag 25 september 2008

Aj aj aj

Jag hatar tänder!! Det gör så himla ont när de ska bryta igenom tandköttet. Inatt har det varit alldeles hopplöst, somnade vid 21.30, gnydde till efter nån timma, och vid midnatt vaknade jag och hade superont. Inget hjälpte, mamma bar och vyssade men det gjorde ju lika ont för det! Jag bökade runt i sängen och efter en stund hade jag även fått pappa vaken, men hans försök till att lugna mig hjälpte inte heller. Med fingrarna i munnen och tårarna rinnandes nerför kinderna kröp jag ur sängen och ville gå ut i köket. Mamma erbjöd vatten, välling och "tutte" men jag blev bara arg. Tillslut framåt 02-tiden, när mammas ögon gick i kors och pappa konstaterat att han skulle upp om fyra timmar, kom mamma på den smarta iden att ge mig en glasspinne! Så där låg vi, mamma och jag, i mörkret mitt i natten och mumsade glass. Å vet ni det hjälpte, det kändes jätteskönt i tandköttet och jag lugnade ner mig. Men tyvärr, glassen tog slut och det onda kom tillbaka. Strax efter tre somnade jag iallafall, snyftandes mellan mamma och pappa.

Idag gör det inte alls lika ont, känns faktiskt ingenting. Hoppas på att denna natt blir lugnare, och att jag snart fått alla hemska tänder. Blää, vad ont det gör.

Inga kommentarer: