lördag 20 september 2008

Dagens hyss




Nu är det exakt 2timmar och 27min sen mamma hämtade mig hos mormor (mamma har jobbat idag och pappa är iväg på nåt fisketjosan, så mormor fick rycka in). På dessa 2 tim och 27min har jag hunnit: * välta ut hundens vattenskål över hela köksgolvet (2ggr), * sätta igång tvättmaskinen med tvätt som redan var tvättad, * klättrat upp på köksbordet och vält ut en blomvas, * slängt ut alla mina bollar från bollhavet i mitt rum, * matat vovven med purjolök och salladsblad (men det ville den kräsna hunden inte ha), *stoppat i den ratade purjon i brorsans fotbollsskor (de luktade ju så illa redan), * tagit av mig blöjan och kissat väldigt nära pottan men ändå inte (jag trodde ju att man skulle sätta fötterna i och rumpan utanför liksom), * tagit en smakbit av brorsans ben när han stog ivägen (vaddå, han lyssnade ju inte när jag sa - gadidaga).

Nu ska jag hälsa på storebror och hans kompis som käkar chips och dipp...mamma rusar efter...


1 kommentar:

Anonym sa...

*fniss*
Låter som en händelserik dag!