tisdag 30 september 2008

Badtips!


Gissa vad jag lärt mig? Jo jag har kommit på att om man släpar all smutstvätt till en hög på golvet brevid badkaret, så når jag upp och kan klättra i. Vi är 6 personer i vår familj, vet ni vad det betyder? Jag skulle kunna nå upp till månen! Mamma o pappa verkar dock inte uppskatta detta påhitt, de mumlade nåt om farligt och sätta hasp på dörren, vad tror de, att jag tänkt dyka i med huvudet före och kläderna på eller?! Hade jag inte en tanke på *korsar mina fingrar*.

En annan rolig sak jag kommit på är att om man häller ut något, en skål kattmat t ex, så ser det mycket mer ut när det ligger över hela golvet. Mamma suckar förståss men vår vovve blir jätteglad och hjälper mig att städa, jättefort går det.

Snart kommer storebror hem från skolan, då ska jag hjälpa honom med engelska-läxan, har redan testat papperskvaliten i skrivboken (den var väl si så där, stog inte emot mycket dregel iallafall) och tagit en tugga av suddigummit (så fin färg men smakade ändå blä!).

Inga kommentarer: