söndag 14 september 2008

Jag -ett fotbollsproffs

Idag har hela familjen varit och tittat när storebror spelade fotbollsmatch. Innan det började fick jag springa lös på hela fotbollsplanen, den är oändlig! Jag gick och gick men vart jag än tittade var det bara gräs gräs och åter gräs (fattar bara inte varför jag inte såg några kossor). Tillslut hittade jag iallafall en sån där rund, vit sak som jag tror kallas boll, den var jätterolig att bära omkring på. Men så plötsligt, när jag hade som roligast, fick mamma för sig att jag skulle sitta still i vagnen :-( Hur kul var det? Alla andra fick ju springa omkring på gräset och jaga bollen. Pappa försökte få mig på bättre humör genom att muta mig med en bulle, och vad kan jag säga? Nog för att jag kan vara envis men en nybakad kanelbulle!..vem kan motstå det?

Hur det gick i matchen? Tja, man skulle kanske kunna säga att jag missade andra halvlek, ni vet ju hur det är, ögonlocken blir tyngre och tyngre, vagnen gungar i takt med vinden...
...men mamma sa att det blev 8-1, jag är inte helt säker på vad det betyder men med tanke på brorsans sura min i bilen på väg hem så antar jag att det inte var nåt bra. De skulle ha låtit mig vara med! Jag hade lätt bitit igenom benskydden på motståndarna, dribblat mig förbi och satt bollen i mål!

Inga kommentarer: