måndag 25 maj 2009

Första dagisbesöket

Så var det då avklarat, Tuvans första besök på dagis. Snacka om att ungen älskade det! Hon for runt i en och en halv timma som en duracellkanin, 20 sek här och 20 sek där, alla saker skulle testas, helst samtidigt ;O) Fick muta med löfte om glass för att få med henne hem utan tårar, hoppas det fortsätter i samma stil, det skulle verkligen underlätta för mammahjärtat som har lite svårt för det där med att behöva lämna på dagis.

Tuvis gillar verkligen att träffa andra jämnstora barn, här tar hon en "äggkoppssnaps" tillsammans med syssling-pysslingen. (mobilkamerabilder från storasysters kalas)

Å lite gos är aldrig fel!

10 kommentarer:

Madelene sa...

Vad roligt att det gick bra på dagis! Det värmer verkligen ett mammahjärta att se sitt barn trivas....men man vill i alla fall väldigt gärna ha med de små liven hem :0)

Madelene sa...

Förresten så vill jag lära mig att virka nu! läser beskrivningen hela tiden men fattar noll. Inte har jag några virknålar heller :0) Vore en idé att skaffa de först kanske.

TuvaLiten sa...

Hehe, tyckte oxå att beskrivningen var rena grekiskan först. Men när man fått kläm på lm-luftmaska, fm-fast maska och tar ett varv i taget så går det bra. Det är svårt i början men när du kommit en bit på svansen blir det lättare.
Får nog ta och börja på en tredje elefant snart, den 2:a blev ju present och den 1:a flyttade till mormors säng idag (hon greppade den med en gång och pillrade med öronen en lång stund) så nu har jag ingen själv.

Lycka till och ge inte upp!

Madelene sa...

Mormor älskar den lika mycket som jag gjorde första gången jag såg den verkar det som ;0) Den har hittat hem :0) Du får virka en ny till dig själv! :0) Angående sommarkläder så får jag sätta på min blivande 7 åring blöja med snart, för hon växer så det knakar och jag har inte sytt något till mina egna på länge :0) Nya libero blöjorna kanske går hem hos en 7 åring? De med tigermotiv på vet du.

TuvaLiten sa...

Jo de blöjorna är ju snygga ;O),var tvungen att köpa dem sist men tyvärr får Tuvis kliattacker av Liberos blöjor och river sönder hela rumpan/ryggen, så det blev till att återgå till ICAs nalleblöjor igen. Fattar inte vad det är i liberos blöjor som hon inte tål?

Madelene sa...

Nej, jag har aldrig använt libero till någon av mina barn...gillar dem inte. Jag använder pampers. De är oslagbara! :0) Libero har jag för mig har nån lotion i sina blöjor eller nåt...

LillaBarn sa...

Kul att hon verkade gilla dagis! Min stora tjej skulle nog inte ha något emot att gå på dagis heller, fast här är det alldeles för dyrt. Runt 60-120 Australienska dollar (352-702 svenska kronor PER DAG!!!). Då ska man ha ett välbetalt jobb minsann...

TuvaLiten sa...

Jisses!! Ja då gäller det att man har en fet lön. Är det vanligt att mamman el pappan är hemma med barnen när de är små? Jag menar, med den avgiften kan det ju inte vara lönt att jobba!

6-barns mamma sa...

Vad härligt att Tuvis verkar gilla dagis, fast tänk på att det även är du som ska skolas in och bli dagisförälder. Så tänkte jag när min minsta skulle börja, dom andra har gått hos en dagmamma (alla hos samma), så när minsta skulle börja vid 1½ år bad jag om en veckas extra inskolning för att även jag skulle vänja mig!! Lite larvigt kanske, men kändes viktigt för mig att jag fick förtroende för personalen.
När jag sett dina elefanter vill jag också göra en, har en beskrivning sedan 1 år tillbaka men som sagt denna grekiskan... .

Anonym sa...

Härligt att hon gillar dagis, det känns ju alltid bättre för en själv när det funkar o det går bra att lämna. Bruklar ju ofta komma nåt litet bakslag efter ett antal dagar då det ej e lika kul att gå till dagis men brukar gå fortr över igen. Men alla är olika o tur e ju det!!! Hoppas det fortsätter lika fint för lilla T.