måndag 2 mars 2009

På djurjakt

Precis när mamma och jag skulle gå ut och undersöka hålet i husgrunden idag, kom morfar förbi. Så istället för mus/fågel/monsterjakt åkte vi till mormor o morfars sommarhus, där jag träffade på Bä bä vita lamm.

På stenmuren hälsade jag på en gammal pingvin...

...sen satte jag kosan mot lusthuset. Där brukar vi sitta och mumsa jordgubbar på sommaren...


...men idag var visst inte serveringen öppen!


Senare på eftermiddagen begav så mamman sig ut för att undersöka husgrunden och de mystiska ljuden, som idag flyttat sig ytterligare nån halvmeter. Det var ju förstås väldigt mörkt under huset och mamman såg inte ett smack, då kom hon på den brilljanta iden att man kanske skulle kunna sträcka in en kamera i hålet och knäppa av några bilder. Så med risk för att få hela högerarmen avsliten av nåt utomjordiskt odjur offrade så mamman sig...



...här är kameran riktad mot det håll där vi hört ljuden, och visst ser det ut som om någon byggt ett bo?



Närbild på "högen", någon som ser några lysande ögon eller annat tecken på liv?



Nyfikna mamman var givetvis tvungen att rikta kameran åt alla håll för att se om det döljde sig någon skatt under vårt hus...



...men något glimmande guld verkade inte finnas, bara massa bråte, lite glas och vad som verkar vara en gammal porrtidning! ;-)



Mysteriet med pipljuden fortsätter...cirkelsågen ligger nära till hands...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft på er lilla utfärd. Synd bara att inte "serveringen" var öppen, men det kommer väl :-)
Märkligt med ljuden!!

Anonym sa...

Bekymmra dig inte, jag har redan löst det :) Det verkar ju vara lågt i "taket" så min gissningen är att det måste vara en kortvuxen person, typ dvärg, lätt alkoliserad(flaskor/glas) som gillar sex och varje gång han vänder blad i porrtidningen säger han Mmmmm (du hörde bara lite fel, inte mmimii utan Mmmm)men för säkerhets skull ta du till cirkelsågen ändå :) o så tar du några bilder när din man kommer in i rummet, DOM bilderna lägger du ut på bloggen !
Nej, allvarliget talat så har jag heller ingen aning, men det var smart tänkt med kameran, nu vet jag att det finns någon som har det ännu hemskare än jag under huset :) funderar på att lägga ut vår krypgrund också, säg till om du vill se ;)
Fina bilder också hos mormor o morfar! Hmm, kanske man skulle sluta skriva för idag :)

TuvaLiten sa...

Skrattar så tårarna sprutar, Ulrica du är så smart! Att jag inte tänkt på det, klart det är en liten försupen dvärg som bosatt sig under huset:)Undra om det är han som snor alla våra strumpor? Kanske bäst att hålla hårt i sina underkläder då ;-)

Anonym sa...

Spänningen stiger:)
Jag håller nog med Ulrica i hennes teori, den var bra;) och självklart är då mysteriet med strumpor utan makar löst. Mao så är den försupna dvärgen enbent;)
Fram med sågen nu människa så man får ro:)

6-barns mamma sa...

Det här verkar bli en spännande följetong! Ulricas teori gillade jag, och då har du även löst mysteriet vart alla strumpor tar vägen men du gör nog rätt i att hålla hårt i underkläderna!