söndag 4 januari 2009

1 - 0 till Tuvis

Resume av nattens bravader:
För det första somnade jag inte förrän runt 23-tiden, i pappas famn, han bar in mig i "nya" sängen och lämnade min stjärnalampa tänd. Jag sov gott i några timmar, men det gjorde inte mamma, hon har värsta hostan och dessutom kom stora storebror ner mitt i natten, med 40 graders feber, stackarn:(
Framåt 03 vaknade jag och skrek, inget hände, skrek lite högre och tänkte att mamma kommer väl, tog i ännu lite mer men mamma bara ropade att jag skulle komma. Sur klättrade jag ur sängen och ställde mig i dörröppningen och vrålade lite till (-kom och hämta mig!) men mamma envisades med att tycka att jag skulle gå själv, fattar ni vad lat morsa jag har! Nu var jag inte ledsen utan bara fly förbannad, stod och stampade vid mammas sänggavel och hon lyfte upp mig. Men nu var jag så ilsk att mamma inte fick röra mig, kan hon inte hämta mig i sängen så ska minsann inte jag mysa med henne. Slet bort lite hår från mammas huvud (hon har så mycket så det märks ändå inte) och borrade in mina naglar i hennes hals. Pappa vaknade av oljudet och fick mig lugn. Men nu var både mamma o pappa så trötta att ingen av dem orkade bråka mer med mig så de lät mig stanna kvar i dubbelsängen, HA jag vann!!
I natt tänker jag banne mig inte gå själv, då tänker jag vråla tills grannarna vaknar och fönsterrutorna spricker, - MAMMA HÄMTA MIG!!! eller så smyger jag tyst som en mus in i dubbelsängen, då fattar mamma ingenting när hon vaknar med en varm och gosig unge i armhålan. För sova i dubbelsängen, det SKA jag!

Inga kommentarer: