måndag 19 januari 2009

-Mamma, får jag städa min garderob?

frågade storasyster. Mamma som var långt bort i drömmarna framför datorn svarade lite disträ, -mmm, det kan du väl göra (big misstake). Efter nån halvtimma ropar storasyster A igen -Mamma, kan du hjälpa mig? -Med vad? frågar mamma. - Kan du ta Tuvan, hon är jobbig! Mamma reser på arslet och beger sig mot badrummet, -Oh hjälp, VAD håller ni på med? -Städar, ser du väl! Tuvis har hjälpt mig tömma hela garderoben, vi la allt i kassar, men nu vill hon inte hjälpa till med att lägga in alla kläder igen, hon bara fortsätter ösa ut allt!



Så nu måste nog mamma gå och ge syrran ett handtag, iallafall om vi ska kunna ta oss fram till badkaret i kväll, men kul hade vi, systeryster och jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Påminner om när Angelica ska städa sitt rum, hon går alltid ut stenhårt och tömmer hela sin proppfulla gardrob (fast det är aldrig den hon ska städa) och när hon vikit in typ 10 plagg så slår den stora tröttheten till och vips är hon försvunnen ;)Blev det något bad ikväll då ? :)

TuvaLiten sa...

Jodå, när lilla yrväder bara försvann så fick Almida tillslut tillbaka alla kläder i garderoben, så vi klarade ett kvällsdopp utan att behöva skyffla oss fram ;-)Däremot är storebror A en hejjare på att gå upp i rök så fort ordet städa nämns, plötsligt har han ju sååå ont i benen, eller huvudet eller...