tisdag 13 januari 2009

Hipp hipp hurra!!!

I dag är det födelsedagsdax igen, stora storebror J blir 12 år (mamma undrar vart tiden tog vägen). Han blev väckt i morse av skönsång, eller i vart fall- några slags väsande toner ;) I kväll blir det tårtfika med farmor o farfar och mormor o morfar, marängtårta, det gillar jag, undra om den innehåller nåt socker? kanske liiiiite? ;-) Äh, jag kan behöva lite energi efter min envisa feber. Maräng, glass och grädde är nog precis vad som behövs för att komma på topp igen!



Dessutom har mamma o jag blivit hästvakter idag, å det ska jag säga er, kolla på hästarna när de går i hagen och lufsar, det gillar jag. Men fy sjutton vad läskiga de var när man blev tvungen att möta dem nära i stallet! Jag blev ju livrädd! Mamma fick på inga omständigheter släppa ner mig på golvet, utan hon fick vackert hålla mig på ena armen och bära vatten i den andra. Det hjälpte inte att mamma klappade hästarna och talade om att de var snälla, jag struntar i om de är snälla, de är STORA, stora och låter konstigt. Tror ni mamma skulle låta bli att skrika om hon mötte en Tyrannusaurus Rex, bara för att nån hävdar att den är snäll? Skulle inte tro det.
, frågar mamma om vi ska gå ut till hästarna mer idag, svarar jag NÄ-Ä!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh då säger vi grattis till storebror "Knut" då :-)
Ja hästar är stora men du - de är ju så härliga! :-)

Anonym sa...

Ja visst var det VÄLDIGT komiskt att vi har 2 barn födda på samma dag.. Vi måste vara "produktiva" och fertila på samma gång ;-) Dessutom heter ju min äldsta nästan samma som din lilla, riktigt läskigt faktiskt.. Grattis storebror iallafall !

Kram
Jenni med barnen på T

Anonym sa...

Grattis till storebror :)

Anonym sa...

Du har en award att hämta inne hos mig :)