fredag 20 mars 2009

Skogen flyttar in

Nu tror jag bestämt att min mamma har blivit lite knasig! När vi är ute och leker och jag vill ta med mig fina saker in som jag hittat på marken, säger hon nästan alltid -nej, stenar ska vara utomhus, grenar bor i skogen, sanden trivs bäst i sandlådan...bla bla bla... Men igår när mamma och storasyster varit ute med vovven så kom mamma indragandes med ett halvt träd! eller nästan i alla fall, en himla massa grenar släpade hon in, in som i in i huset! jag fattar ingenting, FÅR man bära med sig utomhussaker in nu helt plötsligt? Och inte nog med att köksgolvet fylldes med grenar, idag satte mamma i fjädrar i grenarna, ni vet sådana där som ska sitta på de där djuren som far omkring i luften, vad är det nu de kallas?..inte flygplan...ja pippifåglar heter de ju! och jag som inte ens brukar få röra fjädrar när jag hittar jättefina på marken, men nu var tydligen det oxå okej, jag är förbryllad. Mamma snackade nåt om snart påsk, inte för att jag vet vad det betyder men jag har bestämt att jag gillar påsk, imorgon ska jag passa på att släpa in den där fina stubben jag såg bakom granen, min stensamling, några halvruttna löv och kanske nån snigel, för det får man göra, nu när det snart är påsk!
I går kom storebror A hem med en jättefin kruka som han gjort i skolan utav lera och sen målat blå, den passade perfekt i köksfönstet med en liten blomma i.
Tillsammans med påskriset fick den lilla blåa krukan sällskap av lite krokusar, nu är det vår i vårt köksfönster.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha så mamma fick dagens ris så att säga... eller band hon månne ris för egen rygg?!
Nej nu börjar man bli lagom fredagsslö.
Ha en skön helg!

TuvaLiten sa...

Ja dagens ris går till mamman som släpade in minst 3 skalbaggar, 2 spindlar å nåt annan bevingat kryp!
Å dagens ros går till Tuvan som inte vält ner påskriset i golvet en enda gång än!

Anonym sa...

Oj, ja det är ju snart påsk :) Tyckte inte det var länge sen man plockade bort julsakerna och nu är det dags med påskpyntet.
Ojdå, ser att här att du skaffat djurpark också ;) Hoppas bara att dom inte förökar sig ;)

TuvaLiten sa...

...å julen varar än till påska...:o)

Äh, vad gör det om köket invaderas av lite småkryp, vi har ju ändå redan djurpark under golvet;O)