fredag 13 mars 2009

Syskonen B on tour

Det var ju så att stora storebror J lyckades med konstverket att riva ner sin dator i golvet strax innan jullovet. Ja har man hörlurar inkopplade, sitter på en snurrstol, och sen hastigt reser sig upp, är det tydligen möjligt att datorklumpen åker ner från skrivbordet, rakt ner i golvet och dör:(
Nu började mamman och pappan tröttna på att den rätta datorn alltid var belägrad av syskonen så i veckan lämnades den trasiga datorn in för en felsökning, så att vi kunde få reda på om det fanns något hopp. I onsdags var det dax att hämta hem raset från datoraffären. Nu var det visst nån smart snubbe som kommit på att man kan ha en kombinerad dator/musikaffär!!, så det bar sig inte bättre än att storebror A kom hem med en Ukulele !! Jo jag tackar



Tuvan tycker det verkar lite knepigt med accorden



Genast blev alla syskonen B helt betagna i denna musikaliska ting, så nästa dag inhandlade även storasyster A sig en egen röd och fin ukulele, med hjälp av ett litet pengalån från snälla brorsan. Ett "nothäfte" blev det oxå, med hundra låtar, så nu är det high life i stugan vill jag lova Men man ska ju uppmuntra barnens intressen, eller hur, å det kunde ju varit värre, två trummset hade nog fått både föräldrar och inneboende djur att fly fältet ;-)


Nu ska Tuvis-skruvis skaka loss framför tv:n till Let´s dance, accompanjerat av en uckuleleduo...

...å kanske någon vågar sig på en gissning vad det blev för fredagsmat i gulahuset.......

.

.

.

.

.

.

.

.

......jupp, tacos....utan tomat (vart tog den vägen ja jag har ingen aaaaaaning)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det kan jag tänka mig att det är full fart, musikfart alltså ;).
Taco är inte helt fel, vi fuskade lite och åt redan på torsdagen, men då var det ju iaf nästan fredag :) Nu säger Lisen att jag ska gå väck från datorn, ja,ja, bara att lyda ;)

Anonym sa...

Hehehe ja jag ser den lilla orkestern framför mig :-)